Mijn eerste vakantie in 2021: midweek Mallorca

mallorca corona

Zon, zee, strand, tapas, wijn, zwemmen, massages en cocktails. Wat was het toch heerlijk om een midweekje op het Spaanse eiland Mallorca door te brengen. Het was mijn eerste vakantie in anderhalf jaar. Normaal gesproken ging ik wel 3 tot 5 keer per jaar op vakantie. Ik heb dit dan ook het meeste gemist tijdens de pandemie. Maar des te lekkerder was het moment toen ik de Spaanse lucht inademende op de airport van Palma De Mallorca. Het was alweer mijn derde keer op het eiland. En ik blijf het een fantastisch eiland vinden. Graag neem ik je mee op mijn eerste vakantie van 2021. Let’s talk about my trip to Mallorca!

QR-code Spanje

Om eerlijk te zijn begon de reis vrij stressvol. Toen ik de avond van te voren ‘even snel’ wilde inchecken, kwam ik erachter dat je bepaalde corona documenten nodig had om Spanje in te komen. Ik had hier vanuit de vliegmaatschappij niets van gehoord. Het lukte me niet om de juiste papieren in handen te krijgen. Na 2 uur ploeteren, kreeg ik uiteindelijk toch de benodigde documenten te pakken. Je hebt voor een reis naar Spanje namelijk een QR-code (FCS formulier) nodig. Zonder deze code kom je er niet in. Gelukkig is het ons nog gelukt en verliep de vlucht vlekkeloos. Toch krijg ik altijd stress van vliegvelden, documenten en douanes. Ik weet niet of dit herkenbaar is haha. De terugweg is overigens een stuk makkelijker. Dan heb je alleen de Nederlandse gezondheidsverklaring nodig. Volgens mij wordt hier nooit naar gevraagd, maar je weet het nooit.

corona mallorca 2021

Verblijf in Mallorca

We vlogen al rond half 1 en kwamen rond 3 uur aan in ons hotel. Mallorca is namelijk maar twee uurtjes vliegen. We verbleven in een heel chill hotel in Can Pastilla. Dit plaatsje/wijkje ligt tussen Palma en El Arenal. Voor ons dé perfecte locatie. We wilden geen stap-of zuipvakantie, maar we wilden wel de mogelijkheid hebben om de gezelligheid op te zoeken. El Arenal was dan ook zo’n 15 minuten fietsen en 30 minuten lopen. De hoofdstad Palma was zo’n 13 minuten met de bus. Voor ons ideaal. Het Java Hotel beschikt over vele faciliteiten. Het hotel heeft zowel een buiten- als binnenzwembad. Ook heeft het hotel een wellness (love it). Bovendien zat er ontbijt én diner bij. Het diner stelde niet heel veel voor en hier hebben we dan ook niet altijd gebruik van gemaakt. Uiteten is ook veel leuker op vakantie.

Zon, zee, strand & EURO2020

We hebben de dagen volledig benut, aangezien de wekker iedere dag stond om 8 uur. Als avondmens ging dit me bijzonder goed af. Ik vond het veel te zonde om in bed te blijven liggen. We hebben dan ook veel gedaan. Zo hebben we lekker een paar dagen op het strand gelegen, een dagje door Palma geslenterd en zijn we naar El Arenal gefietst om daar naar het Nederlands elftal te kijken. Ik vind dat altijd zo leuk om met een grote groep naar een wedstrijd kijken. Voor El Arenal zit er een Duits-gebied. Uiteraard zijn we hier naartoe gegaan toen die mannschaft moest voetballen. We hebben wel vaak gelachen. Zaten we dan: in onze jurkjes met een biertje voetbal te kijken. Hahaha, girls holiday they said….

corona mallorca 2021

Eten, eten en nog eens eten

Wat we ook heel veel hebben gedaan, is gegeten. Vakantie betekent voor mij heerlijk uiteten en veel terrasjes pakken. Ik moet wel zeggen dat ik het na 5 dagen ook wel weer beu ben. Maar tijdens de vakantie kan ik er écht van genieten. We hebben bij allerlei leuke tentjes gegeten. Bij restaurant Brasamar hebben we de allerlekkerste paella ever op. Daarnaast was het personeel ook echt heel vriendelijk. De allerlekkerste pizza heb ik gegeten bij restaurant L’Artista. Dit is ook echt een aanrader. Ben je in het centrum van Palma? Ga dan lunchen bij FOOD & WINE. De naam klinkt een beetje afgezaagd, maar ik heb hier een heel lekkere truffel risotto op. Tot slot zat er naast ons hotel een heel cute tentje, genaamd Bon Vent. Hier kun je heel lekkere lokale broodjes eten. Ook echt een aanrader! Op mijn Instagram heb ik alle leuke tentjes getaggd, dus daar kun je er alles over vinden.

eten mallorca 2021

Corona en Mallorca anno 2021

Misschien vraag je je nog af of wij wat hebben gemerkt van de corona maatregelen in Mallorca anno 2021. Nou, het antwoord op die vraag is nee. Officieel moest je een mondkapje opdoen in de buitenlucht. Maar dit deed werkelijk waar niemand. Er reed veel politie rond, maar die deden hier niets mee. De mondkapjesplicht is net als in Nederland op 26 juni afgeschaft (een dag nadat wij het eiland verlieten). Voor de rest mocht je gewoon op het terras zitten met veel mensen. Hier was, voor zover ik weet, geen limiet voor. Wij zijn zelf niet uit geweest, dus ik weet niet precies of dat al mogelijk was. Maar als je van plan bent een lekkere, relaxte vakantie te boeken, raad ik je zeker aan om naar Mallorca te gaan!

Ben jij al op vakantie geweest in 2021 of ben je ooit in Mallorca geweest?